Wednesday, November 19, 2014

စစ္သားေတြေနတဲ့အေဆာင္မွာ ေျခာက္တဲ့သရဲမ(ျဖစ္ရပ္မွန္)

(ကိုေအးခ်မ္းေအာင္ ေျပာျပတဲ့ ျဖစ္ရပ္မွန္ ဇာတ္လမ္းေလးတစ္ပုဒ္ပါခင္ဗ်ာ)
ကၽြန္ေတာ္က စလံုးမွာေနေနတာပါ
PR(permanent residant) ရထားတာ ဆိုေတာ့ စလံုးဥပေဒအရ စစ္မႈမထမ္းမေန ရ ႏွစ္ႏွစ္ ထမ္းရတယ္ ဒီလိုနဲ႕ စစ္မႈထမ္းေတာ့ camp မွာသြားေနရတယ္ေလ camp ဆိုတာ လဲ training သီးသန္႕ဆိုေတာ့ စလံုးမွာ မထား ဘဲ စလံုးနဲ႕ မလွမ္းမကမ္းက ကၽြန္းမွာ သြားေနရတယ္။ မသြားခင္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ စစ္မႈထမ္းၿပီးတဲ့ လူေတြကေျပာတာေပါ့ သရဲေျခာက္တယ္ သတိထား ဘုရားရွိခိုး အိပ္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္သရဲ ေတြကို မယံုမၾကည္မလုပ္ပါဘူး။ ေၾကာက္လည္းမေၾကာက္ဘူး။ ရွိတာေတာ့ ယံုတယ္။
အကယ္လို႔ ေတြ႕ခဲ့သည္ရွိတယ္ စိတ္ကိုဘယ္လို ျပင္ဆင္ရမလဲ ေၾကာက္စိတ္မျဖစ္ေမာင္ ဘယ္လိုထိန္းခ်ဳပ္ရမလဲ အၿမဲ စဥ္းစားတယ္။

ဒီလိုနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႔ training စဆင္းရတာေပါ့။ training ဆင္းတဲ့သူေတြမွာ တစ္ခ်ိဳ႕က က်န္းမာေရးအေျခအေနေၾကာင့္မလုပ္ႏိုင္တဲ့သူ ေတြရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ့ မွာ ႏွစ္ေယာက္ ပါတယ္။ ေန႔တိုင္းနီးပါး ေဆးခန္းသြားျပရတယ္ၾကာေတာ့ သူတို႔ sergeant ေတြက OOT(out of training)ဆိုၿပီး တံဆိပ္ေလး ကပ္ေပးထားလိုက္တယ္။ OOT ဆိုေတာ့ ညာဆိုဘာမွ လုပ္စရာမ လိုေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ training လုပ္ရင္ လုပ္ရတဲ့ ပစၥည္းေတြ သယ္ေပးရတာတို႔ေလွ်ာ္ပီး သား အိပ္ယာခင္းေတြ ျပန္သယ္ရတာတို႔ေလာက္ပဲလုပ္ရေတာ့တယ္။ အဲဒီ ႏွစ္ေယာက္တည္းက တစ္ေယာက္က သရဲေတြကို ျမင္ရတယ္လို႔ေျပာတယ္။ ျမင္ရတယ္ဆိုတာကလည္း သရဲက ျပ လို႔ျမင္ရတာမဟုတ္ဘဲ သူ႔မ်က္စိကိုက ျမင္ရတာ။ ဒါေတာင္မကေသးဘူး သရဲနဲ႕စကားေတာင္ေျပာ လို႔ရတယ္ဆိုပဲ။ အစကေတာ့ကၽြန္ေတာ္လည္းမယံုဘူး။
အခုမွဇာတ္လမ္းကစတာ တစ္ေန႔ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခန္းထဲ ဆံပင္အျဖဴ အရွည္ႀကီးတစ္ ပင္ ေတြ႕ တယ္ ေတြ႕တဲ့ သူက သူ႔ဟာ ကိုယ့္ဟာ ဆိုၿပီး စေနေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ခန္းကို ၁၆ေယာက္ေနရပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ စလံုးမွာ စစ္မႈထန္းတဲ့ ပထမ ေလးလ ကို အကုန္လံုး ကတံုးတံုး ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ camp မွာလည္း မိန္းကေလး ကဟင္းခ်က္တဲ့ အဖြားႀကီးတို႔ office မွာထိုင္တဲ့ မိန္း ကေလူ ေတြရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ္သူတို႔ ေတြက တပ္သား ေတြအေဆာင္ကို လာလို႔မရပါဘူး။ ထူးဆန္းတာ ဆံပင္က ဘယ္ကေရာက္လာတာလဲ။ စစပိုင္းေတာ့ဘယ္သူမွသတိ မထားမိ ဘူး။ ေနာက္ပိုင္း ရက္ေတြမွာ သရဲျမင္ရတယ္ဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္ကေျပာတယ္ အခန္းေတြေရွ႕ ကေန ေကာင္ မေလး တစ္ေယာက္ျဖတ္ေျပးသြားတာျမင္တယ္တဲ့ ေကာင္မေလး က အရမ္းေၾကာက္ လန္႕ေနတယ္တဲ့။ ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားရခက္တာက ေယာက္်ားေလး ေတြ စစ္မႈ ထမ္း တဲ့ အေဆာင္မွာ မိန္းကေလူသရဲ ရွိတယ္ဆိုတာပဲ။

 ေတာ္ေတာ္ၾကာလာတဲ့တစ္ေန႔ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ training ေတြၿပီးလို႔ အေဆာင္ကို ျပန္ တက္ လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေဆာင္က ၅ထပ္ရွိတယ္ ။ အေပၚဆံုးထပ္ပဲ။ကၽြန္ေတာ္ အေပၚ ထပ္ေရာက္ခါနီးမွာ အသံၾကားလိုက္ရတယ္ "get out, get out from here. Don't come." ဆိုၿပီးအမိန္႕ေပးတဲ့ အသံနဲ႕ ဗ်ာ။ အသံကေတာ့ရင္းႏွီးတယ္။ သရဲျမင္ရတယ္ဆိုတဲ့ေငာင္ရဲ႕အသံ။ သူဘယ္သူ႔ကိုေျပာေနတာလဲဆိုတာေတာ့ မသိဘူး ကၽြန္ေတာ္က ၄ လႊာမွာပဲရွိေသးတာကိုး။ ဒါနဲ႕ အေပၚတက္လာေရာ ေလွခါးဆင္းတဲ့ အသံေတြၾကားရၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကိုဝင္တိုက္သြား တာ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္လဲက်ေတာ့မလို႔ကံေကာင္းတယ္။ အဲဒါနဲ႕အေပၚကိုအျမန္ေျပးတက္သြားၿပီး ဟိုတစ္ေယာက္ကိုေမးေတာ့ သရဲမေလးတဲ့ အေဆာင္ေပၚေရာက္လာလို႔ ေအာ္ထုတ္ လိုက္တာတဲ့ ဒီတစ္ခါေတာ့သူျမင္ရတယ္ စကားေျပာလို႔ရတယ္ဆိုတာ မယံုလို႔မရေတာ့ပါဘူး။ ဒါနဲ႕ကၽြန္ေတာ္ လည္း စစေနာက္ေနာက္နဲ႕ ေနာက္တစ္ခါေတြ႕ရင္ အဲဒီသရဲမေလး ကိုေမးလိုက္ကြာ ျမန္မာ လိုေျပာတတ္လားလို႔ ေျပာလိုက္တယ္။

 ဒီလိုနဲ႕ကၽြန္ေတာ္တို႔ field camp ထြက္ရမယ့္ရက္ေရာက္လာတယ္ ၅ ရက္ေလာက္ၾကာ မယ္။ ေတာထဲမွာပဲေနရမွာ အေဆာင္ျပန္လို႔မရဘူး။ OOT ႏွစ္ေယာက္က ပေဆာင္မွာ က်န္ခဲ့တာေပါ့ အဲဒီမွာစတာပဲ။ ညဘက္ ေရာက္ သရဲမျမင္ရတဲ့တစ္ေယာက္က အိမ္သာသြားတတ္ တယ္တဲ့ အိမ္သာတတ္ၿပီး ၿပီး လက္ေဆးေနတဲ့ အခ်ိန္ မွန္ထဲ ကေနသရဲကိုလွမ္းျမင္လိုက္ရတယ္ တဲ့။ သရဲက အိမ္သာ တံခါးေပါက္၀မွာ မတ္တပ္ႀကီးရပ္ေနတာတဲ့။ ေကာင္မေလးေတာ့မဟုတ္ဘူး ။ မိန္းမႀကီးတဲ့။ ေခါင္းႀကီးငုတ္ထားၿပီး မ်က္ႏွာကို ဆံပင္ အျဖဴအရွည္ႀကီးနဲ႕ ဖံုးထားတယ္တဲ့။ တစ္ကိုယ္လံုးအျဖဴ၀မ္းဆက္တဲ့။ သူလွည့္ၾကည့္ေတာ့ မျမင္ရေတာ့ဘူးတဲ့ သူလည္းေၾကာက္ လို႔ ေနာက္ေတာင္လွည့္မၾကည့္ဘူး ေျပးတာဆိုပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ျပန္ေရာက္လာေတာ့ သူျပန္ေျပာျပ တာပဲ။ ဒါနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္အိမ္သြားတိုင္း အမွ်ေ၀တယ္ အေႏွာက္အယွက္ မေပး ပါနဲ႕ေပါ့။

ေနာက္ဆံုး ညေရာက္ေတာ့ အဲဒီ မိန္းမႀကီးပဲျဖစ္မယ္ ကၽြန္ေတာ္အိပ္ေနတုန္း ကုတင္လာ လႈပ္တယ္။ ကုတင္က ႏွစ္ထပ္ကုတင္။ ကၽြန္ေတာ္က ေအာက္မွာ အိပ္တာ ဆိုေတာ့ အေပၚ ကတစ္ေယာက္လႈပ္တယ္ပဲထင္တာ ေနာက္ေတာ့ ေဆာင္ပါလာလွန္တယ္။ကၽြန္ေတာ္လည္း အမွ် ပဲေပးေဝ ၿပီး မေႏွာက္ယွက္ဖို႔ေျပာမွ ၿငိမ္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ထင္တာေတာ့ လာႏႈတ္ဆက္ တာလားမသိဘူး။
ဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ၾကံုခဲ့ ရတဲဘ စလံုးကအျဖစ္အပ်က္ေလးပါ။ လုပ္ၾကံဖန္တီးထားတာ မဟုတ္ ပါ။ မယံုၾကည္ပါက အိမ္သာမွာ အေျခာက္ခံရတဲ့ သူငယ္ခ်င္းအေကာင့္ရွိပါတယ္။ Singaporean. ပါ။ သူ႔ကိုေမးလို႔ရပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

(ဇာတ္လမ္းေရးသားေျပာျပေပးေသာ ကို ေအးခ်မ္းေအာင္ကို အက္ဒမင္မ်ားမွ အထူးပဲ ေက်း ဇူး တင္ ရွိပါသည္ခင္ဗ်ာ....)
Post By:ေမာင္မိုးတိမ္.
By သရဲ သဘက္ ဘီလူး အစရွိေသာ - ေပတေလာကသားမ်ားအေၾကာင္း

From:News Myanmar

No comments:

Post a Comment